11. září 2016

Týdenní shrnutí #13


29. 8. – 4. 9. 2016
Mám dojem, že za uplynulý týden se nestalo nic zvláštního, o čem by se dalo psát. Počet přečtených knih je skutečně bídný. Vážně chcete znát pravdu?
Nedostala jsem se ani za jednu knihu. Na můj vkus je to neobvyklé. Zvlášť, když mám čas na čtení. Přesto byl ale uplynulý týden trochu hektický, zmatený a hlavně zkažený začátkem školy. A to je teprve začátek. Ale abych to zase úplně nedramatizovala, něco jsem skutečně přečetla a nebyly to žádné časopisy, ani články na internetu.

Aktuálně, co mi říká můj účet na GR, mám rozečtených 7 knih. Jéj...
Nebudu tu mluvit o knihách jako je The Shadowhunter's Codex (a mé neschopnosti ho dočíst), ani o knize Oblivion nebo Sweat Temptation, které jsem začala číst bezprostředně po dočtení originálních sérií, ke kterým patří, ale brzy jsem čtení vzdala.

Minulý týden jsem se vrhla rovnou na knihy, které mám ve svém TBR seznamu na září. Začala jsem srdcovkou. Tedy první díl (Red Rising) se stal mou srdcovkou, proto jsem se nemohla dočkat, až se pustím do druhého dílu. Hned od začátku je naprosto jasné, že druhý díl se naprosto liší od toho prvního, ale i tak mě neuvěřitelně baví. Kniha mi maličko připomíná Star Trek a o to víc si její čtení užívám.
Líbí se mi, jak autor píše, a že vytvořil postavu, která se zbytečně dlouho nezabývá emocemi. S každou další stránkou mě dokáže překvapit a už mnohokrát se mi stalo, že jsem na knížku koukala jako puk, protože autor obrátil příběh úplně jiným směrem.
To, co jsem od příběhu čekala, se stalo možná na prvních pár stránkách, ale pak se všechno obrátilo. A pak znovu. A znovu. Ani nevím kolikrát mě autor překvapil, ale už se nemůžu dočkat, až dočtu celou sérii. Už teď patří mezi mé nejoblíbenější.

A druhou knihou je Furthermore. Očekávaná novinka od Tahereh Mafi, autorky Jsem roztříštěná (Shatter Me). Na Furthermore jsem se těšila neuvěřitelně dlouho, ale nevěděla jsem o ní zhola nic. Ale ta obálka je tak krásná!
Jenže... Jsem za jednou desetinou knihy a vůbec se do příběhu nemůžu začíst. Styl vyprávění je takový pohádkový, protože příběh o hlavní hrdince Alice vypráví nějaký neznámý pozorovatel, což se mi ještě líbí. Zbytek už je ovšem tak nějak o ničem. Alice mi leze na nervy a navíc je tu naprosto nový svět, který se autorka snaží pomalu odtajňovat, ale zapomíná na posunutí děje. Co z toho plyne? Nuda, nuda, nuda... Jenže nechci knihu hodnotit už po těch cca 10%, které mám přečtené. Doufám, že se do ní ještě začtu a třeba se mi zalíbí.

Poslední odstavec bude patřit „novému“ filmu. Uvozovky jsou skutečně na místě, protože film je venku už oficiálně přibližně měsíc, u nás měl premiéru v půlce srpna. Třetí díl nových Star Treků.
Myslím, že právě o mé posedlosti Star Trekem jsem se ještě nezmiňovala. Kdysi jsem ST neměla příliš ráda, spíše mi byl celý seriál i veškeré filmy lhostejné, ovšem když jsem se podívala na první nový Star Trek z roku 2009, zamilovala jsem. Od té doby jsem pořád ještě neviděla všechno co se Star Treku týče, vlastně mám docela velké mezery, ale problém tkví v tom, že pořád nemám chuť dívat se na ten nekonečně dlouhý seriál (seriály...)., takže ho sleduju jen pokud běží v televizi. Nový film jsem si ale nemohla nechat ujít.
A mé hodnocení? Byl vtipný, byl akční, napínavý a s dobrými triky. Jestli máte Star Trek rádi, určitě si tento film nesmíte nechat ujít.

2 komentáře:

  1. O Furthermore jsem slyšel od spolužačky a musel jsem jí slíbit, že si knihu co nejdříve přečtu. Bojím se ale, že nastane situace, kterou popisuješ- 7 rozečtených knih. :D V tomhle ohledu se musím dost krotit, takže ještě nějakou chvíli Furthermore odolám. Snad se ti ještě zalíbí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň bych nebyla sama, kdo má tolik rozečtených knih. :D Také doufám, že se mi ještě Furthermore zalíbí, už je to sice lepší (jsem na 50%), ale pořád z knihy nejsem nadšená. Samozřejmě tě ale nechci od čtení odrazovat. :D

      Vymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti