4. prosince 2016

TBR | Prosinec s povinnou četbou


Možná jste už v některých předchozích článcích zaznamenali, že jsem zrovna ve 4. ročníku, tudíž mě příští rok na jaře čeká maturita. S tím samozřejmě souvisí i povinná četba. To, čemu se obecně říká klasika, příliš nečtu, to přiznávám. Přesto ale většina knih, ke kterým jsem se zatím dostala, mě minimálně zaujala, jiné jsem si naprosto užila a věřím, že někdy v budoucnu si ke klasice najdu mnohem vřelejší vztah.
Nicméně, už se blíží konec roku a tak jsem se rozhodla si přes Vánoce přečíst nebo znovu přečíst knihy k maturitě. Povinně máme 20 knih, ale na mém seznamu jich najdete víc, protože u některých ještě stále váhám, jestli si je vybrat. :)

  1. Sofoklés – Antigona
  2. Euripidés – Médeia
  3. Giovanni Boccaccio – Dekameron (pouze 3 příběhy) 
  4. William Shakespeare – Romeo a Julie 
  5. William Shakespeare – Hamlet ✓
  6. Edgar Allan Poe – Povídky (Černý kocour , Jáma a Kyvadlo , Zlatý skarabeus) 
  7. Edgar Allan Poe – Havran ✓
  8. Stendhal – Červený a černý
  9. Alexandr Sergejevič Puškin – Evžen Oněgin
  10. Oscar Wilde – Obraz Doriana Graye ✓
  11. Oscar Wilde – Jak je důležité míti Filipa
  12. Jaroslav Vrchlický – Noc na Karlštejně
  13. Nikolaj Vasiljevič Gogol – Revizor ✓
  14. Romain Rolland – Petr a Lucie
  15. Antoine de Saint Exupéry – Malý prince ✓
  16. George Orwell – Farma zvířat ✓
  17. George Orwell – 1984
  18. Jerome David Salinger – Kdo chytá v žitě
  19. Karel Čapek – R.U.R. ✓
  20. Karel Čapek – Bílá nemoc ✓
  21. Karel Poláček – Bylo nás pět ✓
  22. Vítězslav Nezval – Manon Lescaut ✓
  23. Karel Toman – Měsíce
  24. František Hrubín – Romance pro křídlovku
  25. Zdeněk Jirotka – Saturnin

Kromě toho bych chtěla ale ještě přečíst minimálně dvě knihy, na které se těším už opravdu dlouho, a pak ještě několik knih, které se mi tu nashromáždily na recenzi a které už mám rozečtené, ale pořád je ne a ne dočíst. :(

Tou první je Illuminae, žhavá novinka, na kterou už jsem toho slyšela mnoho jak u nás, tak v zahraničí. Názory čtenářů se ale většinou dělí na dva tábory, jedna skupina knihu naprosto zbožňuje, ale ta druhá v ní nevidí smysl. Sama jsem zvědavá, jak se bude líbit mně. Po grafické stránce je naprosto unikátní, ale bojím se, že mi nesedne styl vyprávění.
Druhá kniha je samozřejmě Magnus Chase. Je venku už přes dva měsíce, myslím. A já ji pořád nečetla, přitom Rickovi knihy u mě patří k těm, které začnu číst max do týdne od vydání. :D Bohužel se mi toho teď sešlo tolik, že jsem zatím stačila jen obdivovat obálku a těšit se na to, až budu mít klid na čtení. (Zároveň taky řeším problém s místem, protože už mám Rickových knih tolik, že zabraly celou poličku nad postelí a druhý díl Magnuse se tam nevejde... :D)

S jakými knihami plánujete vy strávit prosinec? :)

5 komentářů:

  1. Budu držet palce! Ale výběr máš relativně dobrý! :)
    Illuminae mi také trůní na poličce, jsem na něj zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, snad to vše zvládnu. :) A já jsem zvědavá, co na Illuminae řekneš. :)

      Vymazat
  2. Ach jo, ta maturita..:D Já jsem si s ní lámala hlavu tento rok, ale všechno dopadlo naprosto skvěle. Hlavně tedy čeština a povinná četba..:D Z tvého seznamu znám spoustu knih, a dokonce i pár jsem měla ve svém čtenářském deníku - Dekameron, Romeo a Julie, Noc na Karlštejně, Petr a Lucie, Malý princ, R.U.R. Když jsem ale byla před komisí a vytahovala si číslo, zhrozila jsem se toho, zda si náhodou nevytáhnu svoji osudovou chybu, co jsem si do toho čtenářského deníku prostě musela dát, když jsem byla úplně mimo - Kladivo na čarodějnice..:D Nakonec jsem si ale vytáhla Psa Baskervillského a ten se mi teda povedl na jedničku..:D Věřím, že se i tobě podaří maturitu z češtiny obstát za jedna..:D Co se týče zbytku tvých knih, na Illuminae jsem slyšela tedy zatím samou chválu, ale stejně jako ty, jsem maličko na pochybách, že by mě nesedl styl vyprávění, takže zatím váhám. A Magnus Chase? Rick je ten nejlepší autor a na tuto jeho novou sérii jsem opravdu velmi zvědavá, ale ta cena té knihy? Děsný, radši si počkám až bude v knihovně..:D

    OdpovědětVymazat
  3. I když mám do maturity ještě daleko, povinnou četbou chci začít co nejdříve a myslím, že na škodu to rozhodně nebude :)
    Illuminae mě dost láká, tak snad se kniha ke mně jednou dostane :)
    Užij i čtení :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jak je důležité míti Filipa jsem také objevila tak v době třeťaku/čtvrťáku na gymplu a pamatuji si, že to byla první a poslední kniha (hra), která mě nahlas rozesmála v autobuse a nebyla jsem schopná přestat. ^.^ Pochopila jsem z úvodu článku, že jsi ho už četla, takže hádám, že ti humor našich Filipů/Earnestů také sedl. ^.~ Výběr knih k maturitě máš zajímavý, přestože můj byl dost odlišný. A dobrou polovinu z tvého seznamu jsem ani nečetla. ^▽^ Asi bych si měla rozšířit znalosti. ^.~

    OdpovědětVymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti